بلاگ بقچه

با بقچه نون رو آنلاین سفارش بده!

بلاگ بقچه

با بقچه نون رو آنلاین سفارش بده!

بلاگ بقچه

بقچه یک سیستم توزیع نان سنتی به صورت گرم و تازه در سطح تهران است. ما نان سنگک و بربری را به بهترین شکل ممکن برای شما در بسته بندی پارچه ای ارسال می‌کنیم.

دسترسی سریع

    سفارش آنلاین نان

    دریافت اپ بقچه

    مناطق تحت پوشش

«فیبر» چیست و چه فوایدی دارد؟

سه شنبه, ۱۷ بهمن ۱۳۹۶، ۰۳:۱۸ ب.ظ

یکی از مواد تأثیرگذار و مهمی که باید در میان مواد غذایی مصرف کنیم، انواع فیبرها هستند. نکته‌ی جالب آن است که فیبر موجود در خوردنی‌های مختلف اصلاً در چرخه‌ی گوارش جذب یا مصرف نمی‌شوند اما تأثیری غیرقابل چشم‌پوشی در سلامت دارد.

فیبر به گروه ویژه‌ای از کربوهیدرات‌ها گفته می‌شود که در برخی از خوراکی‌ها به خصوص سبزیجات و ... یافت می‌شود. چون آنزیم گوارشی آن در بدن انسان موجود نیست، تجزیه نشده و صرفاً در طول سیستم گوارش حرکت می‌کند.

غلات کامل، سبزیجات و میوه‌ها حاوی مقدار قابل توجهی فیبر هستند. نان‌های گندم و جو هم حجم قابل توجهی فیبر در خود دارند و مصرف نان‌هایی که دارای سبوس باشند کمک خوبی به تامین فیبر بدن است.

نان حجیم غلات

فیبرها بر حسب آن که در آب حل شوند یا نشوند، به دو نوع محلول و نامحلول تقسیم می‌شوند. فیبرهای محلول، در روده تبدیل به ژل می‌شوند که به تنظیم سوخت و ساز بدن و کاهش میزان جذب قند خون کمک می‌کنند. ضمناً حضور این نوع فیبرها موجب حس سیری و  کاهش وزن می‌شود. فیبرهای نامحلول بدون تغییر در مسیر گوارش حرکت کرده و روند حرکت غذا را تسریع می‌کنند.

زیاد یا کم بودن فیبر موجود در رژیم غذایی هر دو باعث مشکلاتی می‌شوند که لزوم دقت به میزان حضور این ماده غذایی را در مصرف مواد غذایی روزانه مشخص می‌کند.

در آینده، بیشتر درباره‌ی این نکات و نیز نان‌های مفید و پر فیبر صحبت خواهیم کرد.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۱/۱۷
رامین پاینده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی